Právě je stř 20. lis 2019 14:19:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak se vyrábí ALU kola?
PříspěvekNapsal: pát 03. kvě 2019 14:52:01 
Offline
Administrátor

Registrován: pát 05. lis 2010 16:20:39
Příspěvky: 124
Alu kola 15, 16, 17 nebo 18? Nejenže vypadají hezky, ony mají i pozitivní vliv na jízdní
vlastnosti a spotřebu vozu a je nad slunce jasné, že k vytvoření něčeho takového nestačí jen nákres dokonalého kolečka, aby se na
hřídeli netočila třeba šiška.

Na počátku procesu stojí detailní návrh, kde se představy designérů poprvé setkají s realitou. Aerodynamické a fyzikální zákonitosti
mají s výslednou podobou hliníkového kola stejně tolik co do činění jako představy o jejich vzhledu. Zkrátka nechcete, aby Váš vůz
pouze dobře vypadal, ale především, aby dobře jezdil.

Již na začátku výroby se hliník řádně zapotí. Rozpálen na 750 stupňů Celsia přímo hoří nadšením a touhou být už nalit do forem.
Nejdřív je ale nutné jej seznámit s titanem, magnesiem a dalšími prvky, které budou v kole přítomné. Jejich množství je sice
zanedbatelné (okolo tří procent), jejich význam však nikoliv.

Ocelová forma se skládá ze tří částí, z nichž každá tvaruje určitou část kola. Vyrobit takovou „bábovičku“ trvá skoro měsíc. Směs
hliníku a dalších prvků je do ní lita pod tlakem a ze spodní části, což minimalizuje riziko vzniku nežádoucích bublin. Po sedmi až deseti
minutách hliník ztuhne, přesto nepoškodí tu horkou hlavu ještě chvíli zchladit ve vlažné vodě. Jenže ani tady si chudák kolečko
neoddechne. Čeká jej sofistikovaná procedura ohřívání a chlazení, na jejímž konci dojde k vybroušení a vyhlazení nedokonalostí z
formy. Naposledy se kolo zapotí při závěrečných testech. Je zkrátka potřeba ověřit, že Vás tato kola dovezou zpátky domů. A nikoliv
oklikou přes nemocnici.

Pak stačí jen natřít, nalakovat a pustit ven do světa mezi zákazníky! Vám stačí najít vhodný konfigurátor alu kol a objednat.


Přílohy:
file.JPEG
file.JPEG [ 143.91 KiB | Zobrazeno 4136 krát ]

_________________
Tuning | Sportovní podvozek renault
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Originál a repas turbo Renault
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Naše další fóra: | Audi | BMW | Citroen | Dacia | Ford | Honda | Mazda | Mercedes | Mitsubishi | Nissan | Peugeot | Renault | Seat | Škoda | Subaru | Toyota | Volvo | Volkswagen | Tuning Forum |

Reklama | Portfolio autoklubů | Kontakt | Zpracování osobních údajů